Разбирайте, на Бъндеришка поляна май ще се строи още. Тази сграда, вероятно ще е бая голяма, защото освен съблекални за състезателите, вакскабини, ресторант, тя щяла да приютява и има голям пресцентър. Дафовска каза, че трябва и много повече трибуни около стадиона, хубавото е, че те поне са подвижни, но както казва олимпийската шампионка, трябва да се влагат средства, и то нееднократно.
Правилно е обаче нейното заключение, че предимство на старите зимни центрове са техните традиции в организацията и местоположение, защото са в центъра на Европа, докато ние сме по-отдалечени и транспортирането е по-трудно. Нищо не споменава за липсата на сняг, но техният спорт не е толкова чувствителен и как се е наложило, само с малко мятане на сняг може да се решат нещата.
Длъжен съм да поздравя Дафовска, защото тя е първият спортен функционер, който честно изтъква нашето географско местоположение като неконкурентно за големи форуми в Европа. За разлика то Цеко Минев и повтарящият го като папагал Б. Борисов, който лъже, че Япония не могла да стане домакин на световната купа по ски, защото не могли да се преборят, олимпийската шампионка, а е абсолютно директна.
Как си представяте белият керван в Япония? Има много причини за това:
- Там вали много и пресен сняг, а това за съвременните алпийски ски на топ ниво е негативно. Трябва да се чисти на ръка.
- Далече е от Европа и логистиката е ужасно трудна и безсмислена за едно състезание. Когато скиорите имат състезания в Северна Америка те имат там две – в САЩ и в Канада, които са едно след друго, всичко останало е в Европа. Вижте календара на ФИС Жени и Мъже. Да, във Формула едно, където логистиката е много по тежка, има още по широка география, но пък състезанията са групирани по региони и тези в Азия и Австралия се комбинират. Реално, надали ще има състезание в Япония, преди да има такова съпътстващо такова в Китай или Корея.
- Повечето спонсори на състезанията в СК са европейски, насочени към пазара на Стария континент. Въобще това, че всеки бранд си има таргет с опреден географски район си е голям проблем при организирането на такива вериги състезания. Не са толкова много търговските марки, които искат да се наложат на всеки пазар на всеки континент. За това е трудно да се намерят такива универсални рекламодатели. Ако погледнете спонсорите дори на Олимпиадата, ще видите фирми, които не познавате, но са силни в някой друг регион. Може да ви изглежда малко странно и неубедително, но това е много по-важен въпрос, отколкото какви писти има в един курорт.
- Не на последно място – японците нещо не си дават зор да сменят лифтовете си и по специално да купуват европейски, а това е изключително важно. Защо? Ами двата бизнеса са дълбоко свързани и взаимозависими. Производителите на лифтове са най-силните компании в ски сегмента. Те имат много лостове за влияние и тн. Не забравяйте, че е важно да си купиш първо нови лифтове и чак после всичко останало.
Няма коментари:
Публикуване на коментар